Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Bakslag för OS-kampanjen

Publicerad: 22 Juli 2012, 18:12

OS-kampanjen med Klüft - en missräkning för Max Factor.

Procter & Gambles varumärke Max Factor räknade kallt med affischnamnet Carolina Klüft i OS. Gårdagens besked att Kluft inte ställer upp i London kommer därmed som ett bakslag för OS-sponsorn.


Ämnen i artikeln:

Procter & GambleCarolina Klüft

Inför OS satsade Procter & Gamble på Carolina Klüft som affischnamn för Max Factors nya mascara False Lash Effect Gold.

- Den gyllene mascaran är speciellt framtagen för att uppmärksamma Carolinas medverkan under OS i London, meddelade Max Factor i våras.

Men bakslaget är nu ett faktum sedan Klüft valt att stanna hemma på grund av sviktande form och skadeproblem.

Kampanjen har den senaste tiden synts bland annat på stortavlor runt om i Sverige.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.