Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Bekräftat: Max väljer Mindmakers

Publicerad: 7 Januari 2013, 13:46

Christina Saliba

Foto: Pressbild

UPPDATERAD Max har efter en större upphandling valt Mindmakers som ny pr-byrå. Uppdraget går framförallt ut på att stärka Max kommunikation inom smak, hälsa och miljö. Mindmakers vd Christina Saliba blir kundansvarig. Hon har arbetet med Max i fem år i tidigare roller: – Jag är jävligt glad, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Christina SalibaMaxMindmakers

Som Resumé kunde avslöja redan i december väljer Max Christina Salibas Mindmakers som ny pr-byrå.

Sju byråer var inbjudna att slåss om pr-kontot hos Max, där Mindmakers alltså gick segrande ur striden:

– Vi gjorde en grundlig utvärdering där Mindmakers Pr utmärkte sig tydligt inom både kreativitet och medierelationer. Deras seniora arbetsgrupp har också en mycket stark genomförandekraft och hög kompetens inom kriskommunikation, säger Anders Forssten, marknadschef på Max i en kommentar.

Mindmakers huvuduppdrag blir att stärka kommunikationen inom kärnområdena: smak, hälsa och miljö.

Mindmakers vd Christina Saliba blir kundansvarig. Hon har arbetat med Max i fem år:
- Det har varit en tuff urvalsprocess som har pågått i 4-6 månader och nu har vi ett stort arbete framför oss, säger hon.

Hon berättar att man inte har hunnit ha något uppstartsmöte ännu, men att hon verkligen ser fram emot uppdraget:
– Det här är en stor och viktig kund för ossEn viktig uppgift blir att berätta storyn om Sveriges godaste hamburgare, säger Christina Saliba.

Hon arbetade med Max under sin tid på Prime. Detsamma när hon var vd för Weber-Shandwick i Sverige och nu blir det alltså återigen Max som gäller för hennes egna byrå Mindmakers:
– Inget var ju givet. Så det känns lite som en kvittens för alla år som jag har jobbat med Max, säger Christina Saliba.

Hon förklarar också att Mindmakers befinner sig i stark tillväxt:
– Vårt fokus på marknads-pr, affärsdrivande kreativitet och landar väl på marknaden, säger hon.

Arbetsgruppen på Mindmakers består av: Sara Möndell, projektledare; Joachim Berntzon, senior konsult, Tobias Rydergren, copywriter; Maria Fabricius, juniorkonsult och Christina Saliba, kundansvarig.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.