Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Belönas med luktande story

Publicerad: 10 November 2015, 15:16

Hundarna får scratch-and-sniff bok.

Foto: Press

The Honest Kitchen lanserar idag en sagobok för vår fyrbenta vän hunden. Det speciella? När hunden river på papperet doftar det pumpa och pepparmint. RTO+P står för konceptet.


Ämnen i artikeln:

ReklammarknadenReklambyråerreklamkampanjerPR-strategi

De flesta barn älskar doftböcker. Men hundar? Det är något som djurmatföretaget The Honest Kitchen nu har testat. Företaget har tagit hjälp av Philadelphia-byrån Red Tettemer O'Connell + Partners för att lansera doftboken Is That my dinner? lagom till jul, skriver Fastcompany.

Boken delas ut gratis i USA tillsammans med andra produkter från företaget.
– Vi tänkte att det skulle vara kul att berätta en historia som ägare och husdjur faktiskt kan njuta av tillsammans, säger Steve O Connell, vd och delägare i RTO + P, och lägger till:
– När vi delade några av dofterna med några av våra lurviga vänner på byrån så förstod vi att hundar älskar nästan alla dofter. Och förresten – fokusgrupper med hundar är den bästa typen av fokusgrupper.

Boken är illustrerad av Annie Davidson och handlar om en hundvalp som letar efter mat. Men det kanske inte är så troligt att hundarna är intresserade av själva sagan. Däremot kan de riva med tassen på sidorna och belönas med papper som doftar snacks.

Hundarna som ”läser” boken riskerar dock att bli besvikna. De kommer nämligen inte få lukta på vanliga hundrätter som oxkött eller lamm, utan säsongsenliga dofter som pumpa och pepparmint.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.