Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

”Bevisligen har vi träffat rätt med idén”

Publicerad: 12 Februari 2014, 10:20

Pr-byrån Jung Relations har medvind i sin senaste kampanj Tipsskoleprovet för Svenska Spel. Sedan i lördags har cirka 3 000 personer gjort ett av fyra Tipsskoleprov.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelStryktipsetJung Relations

Svenska Spel och Jung Relations har tagit fram Tipsskoleprovet – ett quiz om engelsk fotboll. Provet är en uppvärmning inför Stryktipsets Tips-SM 2014 som avgörs den 22 februari.

– Responsen har varit över förväntan och det är kul att se att så pass många tar sig tid med provet. Bevisligen har vi träffat rätt med idén, innehållet och genomförandet. Tipsskoleprovet är dessutom riktigt svårt, säger Joel Pallvik, pr-rådgivare på Jung Relations, i ett pressmeddelande.

Sedan i lördags har 3 000 personer gjort ett av fyra Tipsskoleprov. Varje prov tar 12-13 minuter att genomföra vilket innebär att svenska folket har suttit med provet i cirka 27 dygn, tillägger han.

Några av landets ledande sportjournalister har varit med och tagit fram frågorna till provet. En av dem är The Guardians fotbollschef, Marcus Christenson.

– Stryktipset är med sin 80-åriga historia en institution inom engelsk fotboll. Få slår våra 1,2 miljoner spelare i fotbollstrivia, till och med engelsmännen har svårt att mäta sig här. Med Tipsskoleprovet tar vi fasta på detta och till vår hjälp har vi 26 av Sveriges mesta experter inom fotboll, säger Monica Sandström, kommunikationsansvarig för Tipsspelen på Svenska Spel, i pressmeddelandet.

Byråer & kund

Kund: Svenska Spel
PR-byrå: Jung Relations
Reklambyrå: DDB
Mediebyrå: OMD
Produktionsbyrå: Dareville

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.