Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 13 november 2015, 12:30
Bixia vill att folk ska skicka "Carolafläktar" till varandra.
Carolafläkt, orkanstyrka eller fönfeg. För att sätta fokus på närproducerad el lanserar Bixia den nya, blåsiga funktionen "Vindogram".
Ämnen i artikeln:
The Amazing SocietyTanken är alltså att folk ska skicka blåsiga hälsningar till varandra i form av olika videos med en tjej som utsätts för "sommarbris", "Carolafläkt" eller "orkanblås".
– Eftersom mycket av den närproducerade elen kommer från vindkraft tog vi fasta på den naturkraften och skapade tjänsten Vindogram, där man skickar blåsiga hälsningar från Bixia till sina kompisar, kommenterar Paula Ruotsalainen, projektledare på The Amazing Society, som har tagit fram kampanjen.
Kampanjen består av en sajt och annonsering på sociala medier och via poddar, banners och egna kanaler.
Ämnen i artikeln:
The Amazing Society