Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Blocket vann Stora PR-priset

Publicerad: 26 April 2013, 08:01

Kampanjbild Blocket.

Igår kväll tog Blocket hem Stora PR-priset 2013 för kampanjen "Easter Eggs", framtagen tillsammans med pr-byrån Jung Relations.


Ämnen i artikeln:

Stora pr-prisetJung RelationsBlocket

Prisutdelningen ägde rum igår kväll i Malmö.

Resumé skrev om den vinnande kampanjen tidigare i år.

Det vinnande konceptet bygger på en tävling där Blocket sökte nya programmerare till sajten. Med kluriga påskägg som behövde lösas skulle tävlingen locka till sig programmeringskunniga kandidater. Påskäggen var framtagna av Blockets egna programmerare.

Motiveringen innehöll bland annat punkter som att man med kampanjen visade att pr verkligen kan bygga relationer, att den byggde på en framgångsrik målgruppsanalys och att budskapet förmedlats med lekfullhet och kreativitet.

Kampanjen togs fram tillsammans med pr-byrån Jung Relations.
– Det känns jätteroligt, speciellt för att det var en kampanj där vi jobbade väldigt integrerat tillsammans med marknadsavdelningen, HR och Blockets programmerare. Det är kul att kunden vågade jobba med ett så smalt målgruppstänk som kampanjen innebar, säger Marlene Lundli, projektledare på Jung Relations, till Resumé.

Linda Myrin


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.