Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Blondinbella efterlyser läskigaste platsen

Publicerad: 31 Oktober 2011, 16:13

Samtidigt som höstmörkret på allvar gör sitt intåg lanserar Belysningsbranschen nu tävlingen ”Sveriges läskigaste plats”. I juryn ingår bland andra Isabella "Blondinbella" Löwengrip. Bakom kampanjen står Progress PR i samarbete med webbyrån Earth People.


Ämnen i artikeln:

Earth PeopleProgress PR

I tävlingen ”Sveriges läskigaste plats”  gäller det att, via kampanjsajten, markera dåligt upplysta platser. En  jury kommer att utse den läskigaste platsen, som sedan kommer att få  belysning. Bakom kampanjen, som tagits fram av Progress PR i samarbete  med Earth People, står Belysningsbranschen. Det går också att dela den  markerade platsen på Facebook, de 20 bidrag som får flest likes vinner  ett presentkort.   
– Vi bestämde oss för att ta fram den här kampanjen efter att vi  genomfört en undersökning där det visade sig att hälften av alla kvinnor  i Sverige känner sig otrygga när de passerar mörka platser. I Sverige  finns alldeles för många gångtunnlar, parker och andra offentliga  platser som är dåligt belysta eller kanske inte ens har belysning. Det  är inte acceptabelt, säger Belysningsbranschens vd Magnus Frantzell.

Juryn består av Isabella ”Blondinbella” Löwengrip, Belysningsbranschens vd Magnus Frantzell samt Konstfackläraren Anders Winell.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Earth PeopleProgress PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.