Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Blossas pr-grepp: Köldrabatt på glögg

Publicerad: 14 December 2015, 12:08

Köldrabatten från Blossa.

Foto: Press

Köldgraderna utomhus bestämmer hur mycket rabatt glöggälskare får på flaskorna i matbutiken.


Ämnen i artikeln:

Jung RelationsBlossa

20 minusgrader ute = 20 procent rabatt på Blossas glöggprodukter. Jung Relations har tillsammans med uppdragsgivaren Blossa släppt den digitala tjänsten Köldrabatten som automatiskt läser av hur kallt det är där du befinner dig – en siffra du får i rabatt i din matbutik. Rabatten hämtas till mobiltelefon eller dator på kampanjsajten Köldrabatten.se.

– Kylans intågande gör att många längtar efter varmare tider. Med Köldrabatten vill vi omvandla kylan till något positivt genom att sprida värme till våra glöggdrickare. En av höjdpunkterna under vintern är värmande glöggmys, vilket vi med denna tjänst hoppas inspirera ytterligare till, säger Åsa Strömberg Eng, Senior Brand Manager på Blossa, i en kommentar.

– Glögg har varit en jultradition i över 100 år, med Köldrabatten vill ge glöggälskare en tidig digital julklapp, säger Max Hafelt, rådgivare på Jung Relations.

Arbetsgrupp Jung Relations:
Kundansvarig: Dora Streiffert
Projektledare: Jens Hollingby
PR-rådgivare: Max Hafelt, Marlene Lundli
Kreatör: Simon Karlsson, Per Holmquist

Jung Relations grundades 2003 och har idag kunder som Volvo, Absolut Vodka, Sony och Go Green. Byrån omsatte 67,1 (69,4) miljoner kronor under 2014 och hade ett rörelseresultat på 1,4 (4,8) miljoner kronor. Jung hade 40 (40) anställda.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Ämnen i artikeln:

Jung RelationsBlossa

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.