Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Bo-test dubblade Svensk fastighetsförmedlings Facebooktrafik

Publicerad: 13 Februari 2013, 10:29

Svensk Fastihetsförmedlings facebook-test dubblade mängden gillare på ett dygn.


Ämnen i artikeln:

Svensk FastighetsförmedlingAgency

Svensk Fastighetsförmedlings facebook-kampanj "Var ska jag bo" dubblade antalet facebookgillare på ett dygn.

Kampanjen är i form av ett test där deltagarna ska mäta in olika parametrar och sedan få ett förslag på en adress där de kommer att trivas bäst.

Faktorer som avgör är till exempel hur mycket man uppskattar uteliv och kultur, om man är singel eller stadgad, vilka fritidsintressen man har och mycket annat.

– Det är kanske inte alltid självklart att man bor optimalt om man ser till hur man lever och vilka intressen man har. Med testet vill vi med glimten i ögat och på ett humoristiskt sätt inspirera svenskarna att hitta nya platser att bo på baserat på vad man värdesätter i livet. Förhoppningsvis kan svaret som testet ger få en och annan av oss att fundera på om det boende man har idag är det rätta, säger Bessie Wedholm, presschef på Svensk Fastighetsförmedling.

PR-byrå för projektet är Agency och produktionsbyrå MarsApril.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.