Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Brämhults pr-knep

Publicerad: 16 maj 2011, 12:15

Idag lanserar juiceföretaget Brämhults en ny juice, gjord på lite sötare apelsiner. Inför lanseringen har företaget tagit hjälp av den kända glaskonstnären Ulrica Hydman Vallien för att designa plastflaskorna – som sedan kan användas som tulpanvaser.


Ämnen i artikeln:

Brämhults

Foto: Brämhults Juice AB.

Den nya juicen heter ”Lite sötare apelsiner” och pressas på solmogna Valenciaapelsiner från Jamaica och Marocko.

– Många människor tycker att ju sötare apelsinerna är, desto godare smakar de. Det har vi tagit fasta på och lanserar därför ytterligare en nypressad apelsinjuice, säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults, i ett pressmeddelande.

Ulrica Hydman Vallien
är en av Sveriges mest kända glaskonstnärer och hennes verk har tidigare även synts på mobiltelefoner och flygplansstjärtar – och nu Brämhults juiceflaskor.

– Vi är stora fans av Ulrica och jätteglada över att hon gjort våra flaskor till de finaste och sötaste i Sverige, säger Johan Kikas.

Till Brämhults levereras 400 ton citrusfrukter och morötter varje vecka, som sedan pessas och levereras efter beställning.

Lanseringen görs i samarbete med reklambyrån Volontaire.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Brämhults

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News