Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Bris bot bästa ideella kampanj

Publicerad: 14 November 2017, 12:04

Bris skapade chatbot som ger snabba svar direkt i messenger-appar som Kik och Facebook Messenger. Nu belönas den i Sveriges Annonsörers tävling.


Ämnen i artikeln:

Bris100-wattarenGarbergs

"Brisbot" skapades för att sänka trösklarna till stödverksamheten och nå fler barn och unga. Den finns i redan befintliga kanaler så barn behöver inte ladda ner någon ny app eller skaffa ett inlogg för att komma igång.

– Brisbot kan självklart inte ersätta det personliga samtalet med en kurator. Boten kan inte ha långa konversationer utan alla frågor och svar är skrivna på förhand. Och Brisbot hjälper alltid barnet att ta kontakt med Bris kuratorer om hen vill det, sa Magnus Jägerskog, Bris generalsekreterare, i samband med lanseringen i fjol.

Kampanjen fick stort genomslag, och vinner nu 100-wattaren i kategorin Ideellt kampanj. Byrån som ligger bakom är Garbergs.

Övriga vinnare i kategorin är:
75W: Foundation 500/H&M Foundation/Volontaire
50W: Vem ser?/ Göteborgs Stadsmission/ Dear Friends

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Bris100-wattarenGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.