Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 26 februari 2009, 10:12
Bröllopet mellan Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling kommer att innebära stor uppmärksamhet i utländska medier.
Något som Stockholm Business Region värderar högt.
Ämnen i artikeln:
CisionStockholm Business Region har gett Cision i uppdrag att uppskatta värdet av medieexponeringen för bröllopet.
– Detta är en stor och glädjande händelse som många med mig har väntat på. Samtidigt kommer världens blickar att riktas mot Stockholm vilket ger marknadsföring som egentligen inte kan köpas för pengar. För oss som arbetar med Stockholms internationella marknadsföring så är det såklart en viktig händelse, säger Olle Zetterberg, vd på Stockholm Business Region i en kommentar.
Cision tror att rapporteringen i traditionella medier kan värderas till 400 miljoner kronor. I den kalkylen finns uppgiften att tv-sändningen skulle gå ut till en halv miljard tittare. Lägger man sedan till all bevakning i press, på nätet och i bloggar, som redan är i full gång kan man lägga till ytterligare minst 400 miljoner kronor, enligt Cision.
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Cision