Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Burgare på spel

Publicerad: 13 maj 2011, 13:04

Imorgon lanserar McDonalds, tillsammans med reklambyrån DDB, den interaktiva utmaningen ”Pick n´Play”. Genom att använda sin Smartphone får man kontroll över den digitala reklamtavlan vid Stureplan där man kan tävla om McDonaldsprodukter i det klassiska spelet Pong.


Ämnen i artikeln:

DDBMcDonalds

Spelglada deltagare vid Stureplan.

För att få kontroll över den digitala bildskärmen på Stureplan måste man surfa in på picknplay.se via sin telefon. En GPS-funktion läser sedan av mobilens position och godkänner för spel.

Klarar man av att hålla igång spelet i 30 sekunder får man en digital vinstcheck till mobilen som man kan växla in på McDonalds mot en McFlurry, en kopp kaffe eller en cheeseburgare.

Speltillfället äger rum imorgon mellan 15.00 och 17.00 på Stureplan i Stockholm.

Arbetsgrupp:

Creative director - Andreas Dahlqvist
Art Directors – Gustav Holm, Lisa Karlsson, Fredrik Simonsson
Copywriters – Martin Lindestaf, Daniel Vaccino, Magnus Jakobsson
Production leader: Lina Tuikka
Digital producer: Merwan Maaruf
Andreas Fabbe Andersson: Technical Director
Anders Andersson: Backend developer
Alexander Ekman: Frontend developer
Joel Blanco Berg: Macromedia artist
Eskil Lundberg: Motion graphics artist
Pärmartin Jonsson: Graphic Designer

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

DDBMcDonalds

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.