Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Byrån startar webbshop med öppna prislappar: ”Vi måste innovera pr-branschen”

Publicerad: 18 Maj 2020, 07:51

Sandra Kastås, vd och grundare på Orakel pr.

Foto: Press & Skärmdump från webbshoppen

Sandra Kastås pr-byrå Orakel pr startar egen webbshop. En halvdags medieträning kostar 35 000 krono och ett pressmeddelande för media går på 15 000 kronor. ”Vi måste innovera mer i pr-branschen den närmaste”, säger hon till Dagens Opinion.


Ämnen i artikeln:

Sandra Kastås

2018 lanserade Sandra Kastås pr-byrån Orakel pr, med det uttalade målet att arbeta med kunder som är redo ”att göra en schäfer” i stället för att pudla. 

Sedan dess har man bland annat haft MedSciNet, Informationsteknik och Socialdemokraterna i Stockholmsregionen som kunder. 

Nu går pr-byrån ut med sina priser öppet på sin hemsida, något som Dagens Opinion var tidiga med att rapportera om. 

Priserna för enskilda pr-tjänster varierar från 500 kronor, till 40 000 kronor. 

Initiativet sticker ut i en bransch där separata priser sällan syns öppet på webben. 

Sandra Kastås berättar för nyhetssajten att hon burit på idén i över ett år, och att det passar kunder som inte vill skriva större avtal med en pr-byrå. 

– Vi måste innovera mer i pr-branschen den närmaste tiden. Många uppdragsgivare går till exempel över till att skaffa en inhousebyrå, då blir det lättare för dem att komplettera med vissa tjänster via en webbshop, säger hon till Dagens Opinion.

Prislappen för separata pr-tjänster

Pressmeddelande till media: 15 000 kronor

Social medieplan: 20 000 kronor

Medieträning, halvdag: 35 000 kronor

Workshop, halvdag: 25 000 kronor

Varumärke på Linkedin, två timmars kurs: 7 900 kronor

Intressentanalys: 40 000 kronor

Kommunikationsplattform: 25 000 kronor

Mobilfilmer för sociala medier: 5 000 kronor

Illustrationer: 1500 kronor

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sandra Kastås

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.