Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 18 maj 2020, 07:51
Sandra Kastås, vd och grundare på Orakel pr.
Foto: Press & Skärmdump från webbshoppen
Sandra Kastås pr-byrå Orakel pr startar egen webbshop. En halvdags medieträning kostar 35 000 krono och ett pressmeddelande för media går på 15 000 kronor. ”Vi måste innovera mer i pr-branschen den närmaste”, säger hon till Dagens Opinion.
Ämnen i artikeln:
Sandra Kastås2018 lanserade Sandra Kastås pr-byrån Orakel pr, med det uttalade målet att arbeta med kunder som är redo ”att göra en schäfer” i stället för att pudla.
Sedan dess har man bland annat haft MedSciNet, Informationsteknik och Socialdemokraterna i Stockholmsregionen som kunder.
Nu går pr-byrån ut med sina priser öppet på sin hemsida, något som Dagens Opinion var tidiga med att rapportera om.
Priserna för enskilda pr-tjänster varierar från 500 kronor, till 40 000 kronor.
Initiativet sticker ut i en bransch där separata priser sällan syns öppet på webben.
Sandra Kastås berättar för nyhetssajten att hon burit på idén i över ett år, och att det passar kunder som inte vill skriva större avtal med en pr-byrå.
– Vi måste innovera mer i pr-branschen den närmaste tiden. Många uppdragsgivare går till exempel över till att skaffa en inhousebyrå, då blir det lättare för dem att komplettera med vissa tjänster via en webbshop, säger hon till Dagens Opinion.
Pressmeddelande till media: 15 000 kronor
Social medieplan: 20 000 kronor
Medieträning, halvdag: 35 000 kronor
Workshop, halvdag: 25 000 kronor
Varumärke på Linkedin, två timmars kurs: 7 900 kronor
Intressentanalys: 40 000 kronor
Kommunikationsplattform: 25 000 kronor
Mobilfilmer för sociala medier: 5 000 kronor
Illustrationer: 1500 kronor
Ämnen i artikeln:
Sandra Kastås