Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Byter från snus till mobiler

Publicerad: 1 April 2014, 07:27

Niklas Trieb.

Foto: Nokia.

Niklas Trieb blir svensk marknadschef på Nokia. Han kommer närmast från en tjänst som pr- och sponsringsansvarig på Swedish Match.


Ämnen i artikeln:

Swedish MatchNokiaStar PR

– Jag kommer in i bolaget i en spännande fas. Vi ser dels i Sverige,  dels globalt att Windows Phone växer så det knakar. Så vi är en stark  utmanare idag, säger Niklas Trieb.

Han är 33 år och inledde karriären på Florman PR och hade därefter en kort sejour på Star PR.  

Det är därmed första gången som han ska jobba som marknadschef.

Han  sticker inte under stol med att Nokia är långtifrån vad man var för ett  par år sedan när det gäller globala marknadsandelar och att man  konkurrerar med drakar som Samsung och Apple – han vill inte kommentera  Nokias marknadsandelar.

– Vi vet att Lumia är otroligt uppskattad  bland kunderna och nu måste vi bara kommunicera det på ett effektivt  sätt, säger Niklas Trieb.

Vad tycker du att du kan tillföra som marknadschef?
– Ett nytänk, att vi ser på saker med andra  ögon. Jag har också en rejäl vinnarskalle, säger Niklas Trieb.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Swedish MatchNokiaStar PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.