Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Caremas ägare och Brunswick byter pr-strategi

Publicerad: 31 Maj 2012, 15:00

Caremas ägare Triton och pr-byrån Brunswick går på charmoffensiv med en ny slags öppenhet. Tritons nye Nordenchef Magnus Lindquist sågar Caremas inledande pr-arbete i höstas. – På grund av att vi var så hemliga var det många som trode att vi hade något att dölja, säger han till Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

Henry SténsonBrunswickPrimeCarema

Prime och pr-byrån Brunswick, med krisgeneralen Henry Sténson i spetsen, hade det svettigt i höstas under den värsta mediestormen efter DN:s avslöjanden.

– Mediebilden var 99 procent fel. Det stora misstaget vi gjorde var att vi inte gick ut och tog debatten direkt. På grund av att vi var så hemliga var det många som trodde att vi hade något att dölja, säger Magnus Lindquist till DI.

Nu är det öppenhet som gäller.

– Vi ska vara aktiva deltagare i debatten och bygga långsiktiga relationer med politiker, medier och opinionsbildare. Det var naivt av oss att tro att det inte fanns något allmänintresse för vår verksamhet, säger Magnus Lindquist.

– Varumärket Carema är naturligtvis rejält skadat.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.