Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Charlotte Kallas vinnarleende

Publicerad: 6 Oktober 2010, 12:58

Charlotte Kalla har skrivit på ytterligare ett luktrativt reklamkontrakt. OS-guldmedaljören visar sina vita gaddar i en stor kampanj för eltandborsten Oral-B. – Hon tror på sig själv, har rätt attityd och sprider glädje till andra, säger Cecilia Kocken, varumärkesansvarig på Oral-B.


Ämnen i artikeln:

Procter & GambleCharlotte Kalla

Charlotte Kalla har gjort reklamfilm för förbundssponsorn Vattenfall och drickyoghurten Actimel.

– Det är otroligt viktigt att det är naturliga saker, har Charlotte Kalla tidigare sagt till Sportbladet om sina reklamuppdrag.

Nu har OS-guldmedaljören tecknat ytterligare ett fett kontrakt – med Procter & Gambles eltandborste Oral-B.

– Våra undersökningar visar att konsumenterna tycker att ett vackert leende är mer än bara tandraden, leendet återspeglar personligheten och självförtroendet. Charlotte Kalla personifierar just det: Hon tror på sig själv, har rätt attityd och sprider glädje till andra, säger Cecilia Kocken.

Charlotte Kalla blir Oral-B:s affischnamn i Sverige i kampanjen med devisen ”Redo för ett vinnande leende?”.

I Danmark använder företaget tennisstjärnan Caroline Wozniacki, i Finland isprinsessan Laura Lepistö, och i Norge häcklöperskan Christina Vukicevic.

Kampanjen med Charlotte Kalla kommer att gå i tv i början av november. I övrigt syns reklamen på förpackningarna och butiksmaterial, digitalt och i pr-sammanhang.

– Det är första gången vi har en lokal sportsjärna. Det ska bli otroligt spännande. Julen är den största perioden för eltandvård, säger Cecilia Kocken.

Procter & Gambles reklambyrå för kampanjen är Gyro.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.