PR
Christian Louboutin väljer Patriksson
Publicerad: 8 juli 2013, 10:30
Patriksson Communication väljs av franska skoföretaget Christian Louboutin.
AB
Alexandra Barganowski
Exklusiva skoföretaget känt för sina röda sulor väljer Patriksson Communication som varumärkesrepresentant i Sverige.
– Patriksson Communication ska hantera all medieaktivitet i Sverige under direktiv från Christian Louboutin's huvudkontor i London, skriver Anne Muhlethaler i ett pressmeddelande.
Kommunikationsbyrån omsatte 33,2 miljoner kronor i fjol vilket var en ökning från 2011 då bolaget omsatte 30,5 miljoner kronor. Resultatet landade på 3,7 miljoner kronor under 2012 och var även där en ökning från 2011 som hamnade på 3,2 miljoner kronor. Patriksson Communication representerar bland andra märken som Nelly.se, House of Dagmar, Akademikliniken, by Malene Birger, Cheap Monday, Efva Attling, Max Factor, Ralph Lauren och Thomas Sabo.