PR
Christina Salibas spelvinst
Publicerad: 20 september 2013, 09:04
Christina Saliba.
Foto: Pressbild.
Christina Saliba spelade högt – och vann.
Mindmakers kreativa chef och ägare har lyckats få spelbolaget NordicBet som ny kund till byrån.
– NordicBet är en kaxig uppstickare med en utmanarposition, säger Saliba.
MH
Magnus Helander
Mindmakers PR startade 2011 och har sedan dess växt kraftigt. Årets första sex månader dubblerade byrån sina intäkter, jämfört med de föregående sex månaderna i fjol. Det senaste året har antalet anställda fördubblats. Den senaste rekryteringen är Karolina Moberg från Zap PR som började som projektledare nu efter sommaren.
Nu har Mindmakers vunnit NordicBet-kontot.
– Vi väljer Mindmakers för att byrån har ett starkt erbjudande inom marknads-pr. De har dessutom en hög kreativ höjd och en stark genomförandekraft, säger Henrik Lengstedt, marknadskoordinator på NordicBet i ett pressmeddelande.
NordicBet erbjuder sportbetting, poker och casino på nätet. Fokus ligger på sportbetting och företaget erbjuder spel även i de lägre divisionerna. Företaget samarbetar med Glenn Strömberg och Börje Salming som är experter och bloggare inom fotboll respektive ishockey.
– NordicBet är en kaxig uppstickare med en utmanarposition. Vi har tagit fram konceptet Folkbollen som är ett sätt att uppmärksamma fotbollshjältar även i de lägre divisionerna, säger Christina Saliba, kreativ chef och kundansvarig för NordicBet på Mindmakers.
I arbetsgruppen för NordicBet på Mindmakers ingår: Christina Saliba, kreativ chef, Carl Forsström, projektledare och Gabriella Wollo, produktionsledare.
Nya uppdrag för Mindmakers i övrigt i år är bland annat Nacka Kommun, Mattias Klum, Besikta och Skapa.