fredag3 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Christina Salibas spelvinst

Publicerad: 20 september 2013, 09:04

Christina Saliba.

Foto: Pressbild.

Christina Saliba spelade högt – och vann.
Mindmakers kreativa chef och ägare har lyckats få spelbolaget NordicBet som ny kund till byrån.
– NordicBet är en kaxig uppstickare med en utmanarposition, säger Saliba.

Ämnen i artikeln:

Christina SalibaMindmakers PRNordicBet

MH

Magnus Helander


Mindmakers PR startade 2011 och har sedan dess växt kraftigt. Årets första sex månader dubblerade byrån sina intäkter, jämfört med de föregående sex månaderna i fjol. Det senaste året har antalet anställda fördubblats. Den senaste rekryteringen är Karolina Moberg från Zap PR som började som projektledare nu efter sommaren.

Nu har Mindmakers vunnit NordicBet-kontot.

– Vi väljer Mindmakers för att byrån har ett starkt erbjudande inom marknads-pr. De har dessutom en hög kreativ höjd och en stark genomförandekraft, säger Henrik Lengstedt, marknadskoordinator på NordicBet i ett pressmeddelande.

NordicBet erbjuder sportbetting, poker och casino på nätet. Fokus ligger på sportbetting och företaget erbjuder spel även i de lägre divisionerna. Företaget samarbetar med Glenn Strömberg och Börje Salming som är experter och bloggare inom fotboll respektive ishockey.

– NordicBet är en kaxig uppstickare med en utmanarposition. Vi har tagit fram konceptet Folkbollen som är ett sätt att uppmärksamma fotbollshjältar även i de lägre divisionerna, säger Christina Saliba, kreativ chef och kundansvarig för NordicBet på Mindmakers.

I arbetsgruppen för NordicBet på Mindmakers ingår: Christina Saliba, kreativ chef, Carl Forsström, projektledare och Gabriella Wollo, produktionsledare.

Nya uppdrag för Mindmakers i övrigt i år är bland annat Nacka Kommun, Mattias Klum, Besikta och Skapa.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev