Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 13 Februari 2014, 12:54
Seher Yilmaz, ordförande för Rättviseförmedlingen.
Medieföretaget Cision går in och sponsrar Rättviseförmedlingen.
Cision och Rättviseförmedlingen tar nu fram en tjänst där företag, organisationer och pr-byråer kan hjälpa Rättviseförmedlingen med efterlysningarna och att fylla på med kompetens på Rättviseförmedlingens listor.
– Idag är det framför allt privatpersoner som bidrar med namn till dessa listor, men vi ser en stor potential i att professionella kommunikatörer kan bidra till listorna genom att tipsa om personer och kompetens som finns på deras arbetsplatser, säger Seher Yilmaz, ordförande för Rättviseförmedlingen i ett pressmeddelande.
– Förutom det ekonomiska stödet till vår ideella verksamhet kommer vi genom Cisions kunder och nätverk att nå fler företag och organisationer som kan bidra till och sprida våra listor med kompetens som har kommit i skymundan, säger Andreas Drufva, marknadschef på Rättviseförmedlingen, i pressmeddelandet.
En undersökning från Rättviseförmedlingen och Cision, inom ramen för samarbetet, vidar att 63 procent av de svarande journalisterna anser att de misslyckas med att visa upp samhällets sammansättning av individer, bland annat på grund av begränsningar i tid, resurser och nätverk.
Magnus Helander