Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Clarion lanserar "Save me Button" – ska rädda uttråkade mötesdeltagare

Publicerad: 4 Oktober 2017, 09:00

Clarions "Save me Button" ska undsätta uttråkade mötes- och konferensdeltagare.

Knappen ska undsätta de som fastnat i långrandiga möten i Clarion Hotels lokaler.


Ämnen i artikeln:

Rodolfo

"the Save me Button" lanserades i augusti och har delats ut till mötesbokare runtom i Stockholm. Tanken är att ett knapptryck ska ge uttråkade mötesdeltagare en chans att få ett avbrott som lyfter stämningen på mötet. Avbrottet kan komma i form av en spontan aktivitet eller att en vagn fylld med bakverk ger mötet en sockerkick.

– Vi ville låta menyn över överraskningarna få vara gränslös, och därför kan ett knapptryck nu leda till nästan vad som helst, förklarar Jessica Castegren, head of marketing & communication på Clarion Hotel.

Idén kommer från Rodolfo och planen är att inom en snar framtid lansera den på Clarions hotel runtom i Norden. Kampanjen är den första Rodolfo producerat för Clarion Hotels sedan de vann pitchen i början av sommaren.

– Det känns otroligt kul att projektet blivit så uppskattat och vi blir alltid löjligt glada när vi får möjligheten att ta fram kommunikativa idéer som inte bara stannar vid en kortlivad kampanj, utan även blir en mer långsiktig insats som adderar ett mervärde till kunderna, säger Adam Lundberg, grundare och projektledare på Rodolfo.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Rodolfo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.