Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Cohn & Wolfe växer så det knakar

Publicerad: 30 augusti 2012, 20:17

Marta Karlqvist på offensiven.

Pr-byrån Cohn & Wolfe, med vd:n Marta Karlqvist, möter hösten med full fart. Under sommaren har tio nya konsulter börjat på kontoren i Stockholm och Göteborg som en följd av fler kunduppdrag.


Ämnen i artikeln:

Marta KarlqvistCohn & Wolfe

Resumé har tidigare rapporterat att Marta Karlqvist har vänt en storförlust till vinst som vd för för pr-byrån Cohn & Wolfe.

Byrån har efterhand fått in fler kunder vilket lett till en rekryteringsoffensiv.

Totalt har tio nya konsulter börjat under sommaren inom byråns tre affärsenheter hälsa, konsument och corporate.

Företagets konsumentgrupp förstärks av Maria Kempe och David Hesselman, båda tidigare på Star PR, Fanny Reuterswärd, som närmast kommer från Jung och Christoffer Skogsmo från kommunikationskollektivet Personerna.

Gunilla Silva, som närmast kommer från egen kommunikationsverksamhet, börjar i byråns  hälsoteam. Hon har tidigare arbetat på bland annat Burson Marsteller, Prat PR och AstraZeneca.

Till corporategruppen värvas Christoffer Wernberger, tidigare på Bite PR, Joseph Borenstein, direkt från Göteborgs universitet och Linnéa Rinäs, direkt från Lunds universitet.

Göteborgskontoret förstärks med Alinde Johansson, direkt från Lunds universitet och Linda Joneland, tidigare på The Swedish-American Chamber of Commerce i New York.

- Vi är verkligen inne i en expansiv fas just nu och vi har en spännande höst framför oss, säger Marta Karlqvist som menar att det digitala erbjudandet stärks.

I våras rekryterade byrån även Resumés reklamreporter Tero Marjamäki.

Cohn & Wolfe har nu 40 anställda. 2011 hade byrån en omsättning på 23,3 Mkr och gjorde en vinst på 1,3 Mkr i Stockholm. I Göteborg omsatte man 8,3 Mkr och gjorde en förlust på 1,6 Mkr.

Marta Karlqvist blev nyligen vd även för Göteborgs-kontoret och hoppas nu snart kunna vända till vinst även där.

Byråns kundportfölj består av företag som Unibet, Stadium, Microsoft, Telia, Carlsberg Sverige, Pepsi, VGR, Cisco och Kalle Anka, samt ett antal läkemedelsföretag som byrån inte vill avslöja.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Marta KarlqvistCohn & Wolfe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.