PR
Cohn & Wolfe vinner Johnson & Johnson
Publicerad: 4 april 2014, 09:31
Foto: Cohn & Wolfe.
Pr-byrån Cohn & Wolfe vinner Johnson & Johnson Consumer Nordic – Johnson & Johnson är ett av världens största hälosoföretag och säljer varumärken som Ipren, Nicorette och Imodoium.
KB
Karl-Johan Byttner
– Branschen står inför stora förändringar i och med omregleringen av apoteksmarknaden och det är nu viktigare än någonsin att ha rätt samarbetspartner för att förvalta och utveckla våra varumärken, säger Eva Alberius-Krenk, marknadschef i Sverige för Johnson & Johnson Consumer Nordic i en kommentar.
Pitchen leddes av Sveriges Annonsörers byråvalskonsult Max Apéria.
Den skedde i workshop-format och omfattade tiotalet byråer.
– Under pitchen hann vi arbeta med Cohn & Wolfes hälso- och konsumentteam och vi är imponerade av deras insiktsarbete, kreativitet och breda förståelse för vår verksamhet och utmaningar, säger Eva Alberius-Krenk i en kommentar.
Cohn & Wolfes vd i Sverige, Marta Karlqvist, menar att vinsten bekräftar byråns styrka inom såväl hälsa- som konsumentkommunikation.
– Att Johnson & Johnsons förtroende efter en så gedigen urvalsprocess är självklart extra smickrande, säger hon i en kommentar.