Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Cohn & Wolfe vinner Johnson & Johnson

Publicerad: 4 April 2014, 09:31

Foto: Cohn & Wolfe.

Pr-byrån Cohn & Wolfe vinner Johnson & Johnson Consumer Nordic – Johnson & Johnson är ett av världens största hälosoföretag och säljer varumärken som Ipren, Nicorette och Imodoium.


Ämnen i artikeln:

Marta KarlqvistMax ApériaCohn & Wolfe

– Branschen står inför stora förändringar i och med omregleringen av  apoteksmarknaden och det är nu viktigare än någonsin att ha rätt  samarbetspartner för att förvalta och utveckla våra varumärken, säger  Eva Alberius-Krenk, marknadschef i Sverige för Johnson & Johnson  Consumer Nordic i en kommentar.

Pitchen leddes av Sveriges Annonsörers byråvalskonsult Max Apéria.

Den skedde i workshop-format och omfattade tiotalet byråer.

–  Under pitchen hann vi arbeta med Cohn & Wolfes hälso- och  konsumentteam och vi är imponerade av deras insiktsarbete, kreativitet  och breda förståelse för vår verksamhet och utmaningar, säger Eva Alberius-Krenk i en kommentar.

Cohn &  Wolfes vd i Sverige, Marta Karlqvist, menar att vinsten bekräftar byråns  styrka inom såväl hälsa- som konsumentkommunikation.

– Att Johnson  & Johnsons förtroende efter en så gedigen urvalsprocess är  självklart extra smickrande, säger hon i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.