Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Comedy Central skämtade om kattkanal – före den 1 april

Publicerad: 1 April 2014, 14:35

Resumé och andra branschmedia kunde igår rapportera att Viacom International Media drar igång kattkanalen 24 Kitten. Idag den 1 april gick Comedy Central ut med en pressrelease att det var ett aprilskämt. – Jag är verkligen ledsen, men i Holland går man ut med aprilskämten dagen första första april och avslöjar skämten den 1 april, säger Jaco Peeringa, chef för Public Relations i Europa på Comedy Central.


Ämnen i artikeln:

MSL GroupComedy Central

Comedy Central berättade bland annat att 24 Kitten skulle lanseras som  pilot i Nordeuropa med ”förhoppningen om att bli Viacom International  Media Networks nya globala satsning.”

Kanalen beskrevs bland annat  som att den innehåller en 24 timmars line up med fem fasta  programpunkter: livsstil och hälsa, reality, mode, tecknade serier och  filmer.

Comedy Central använder MSL Group som rådgivare, där Robin Kvarnström agerar presskontakt åt bolaget.

Han  vill överhuvudtaget inte kommentera 1 april-missen, utan hänvisar alla  frågor till Jaco Peeringa, som är stationerad i Holland.

Hur kommer  det sig att ni skicka ut ett aprilskämt dagen före den 1 april och sedan  går ut med att det är ett aprilskämt den 1 april?
– Va, är det fel? I  Holland kommer man med aprilskämten dagen före och avslöjar dem dagen  efter. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, säger Jaco Peeringa.

Han menar att han tyckte att det hela var ett roligt skämt och är helt på tagen sängen över hur fel det blev.

– Tack för att du talar om hur det fungerar i Sverige för mig, säger Jaco Perringa.

Men  ni använder ju MSL Group som kommunikationsrådgivare. Borde inte en  sådan etablerad pr-byrå talat om för er att man inte luras dagen före  den 1 april i Sverige.?
– Jag förstår. Jag är verkligen ledsen för det som sagt, säger Jaco Peeringa.

Bolaget  skämtar också till det i den uppföljande pressreleasen, som alltså gick ut den 1 april,  att ”Intresset och stödet för den nya kanalen har varit stort. Enligt  Comedy Central finns inga planer för tillfället på att göra aprilskämtet  till verklighet men man ska aldrig säga aldrig”, skriver man i  releasen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

MSL GroupComedy Central

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.