Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Coop ger schlagerfansen en utmaning

Publicerad: 30 Januari 2013, 13:22

Melodifestivalen växer för varje år. Tävlingens huvudsponsor Coop lanserar appell "Festivalfajten". Schlagerkännare som minns vilket år Lill Lindfors tappade kjolen eller hur många gånger Carola vunnit tävlingen kan vinna biljetter till finalen.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenCoop

Med appen "Festivalfajten" kan man tävla själv eller utmana sina vänner på temat Melodifestivalkunskap. Appen, som är framtagen av Monterosa, släpptes nyligen och har redan tagit sig till topp 20 i App Store över nedladdade gratisappar i Sverige.

Dagligen kan deltagare vinna matvaror från Melodifestivalen huvudsponsor Coop eller biljetter till finalen på Friends Arena genom att snabbt svara rätt på olika frågor.

En topplista visar kontinuerligt vilka deltagare som har bästa resultaten och vid midnatt varje dag utses dagens vinnare, därefter nollställs listan.

Syftet Coop huvudsponsorskap till Melodifestivalen knytas samman med tävlingens breda folkliga genomslag och aktivera kunderna till butiken.

De tre bästa på topplistan vinner två biljetter var till Melodifestivalfinalen på Friends Arena varje dag. Tävlingen pågår till och med 7 mars vid midnatt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenCoop

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.