Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Dafgårds piroger lanserar klubbguide med Universal Music

Publicerad: 17 juni 2013, 13:17

I ett försök att nå en yngre målgrupp inleder Familjen Dafgård ett samarbete med Universal Music.
"Vi har inte kommunicerat Gorbys så tydligt de senaste åren. Att stärka varumärket genom musik känns helt naturligt och vi ska möta våra konsumenter på de ställen de befinner sig," säger Ola Larsson, Marknadschef på Familjen Dafgård.


Ämnen i artikeln:

Universal Music

Familijen Dafgård har sedan början på året samarbetat med musikjätten Universal Music för att stärka kommunikationen kring sina produkter, främst pirogerna Gorby's. Tillsammans ska företagen skapa en guide till en klubbscen i förändring, så kallad ClubTrekker.

Ambassadörerna för samarbetet är musikprofilerna David Arkhult och Bishat Araya. Tillsammans ska de resa runt I Sverige och världen för att besöka klubbar,  träffa DJ's och andra profiler runt klubbscenen.

"Vi söker hela tiden nya arenor där vi möter våra konsumenter. Att hitta samarbeten med spännande varumärken är en del av vår strategi och något vi kommer att fortsätta utveckla framåt. Clubtrekker ligger helt i linje med vad vårt sätt att se på framtidens kommunikation; att skapa egna mediekanaler. Vårt samarbete med Familjen Dafgård är långsiktigt och jättekul", säger Mia Forsgren, kommersiell chef på Universal Music.

Alexandra Barganowski

Ämnen i artikeln:

Universal Music

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.