Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Dag utan sociala medier

Publicerad: 6 oktober 2010, 07:18

Autism är ett lidande som är svårt att få förståelse för. Reklambyrån SapientNitro vill höja medvetenheten genom att uppmana folk att stänga ned Facebook och Twitter den 1 november.


Det är organisationen Communication Shutdown som får hjälp av byrån SapientNitro att dra in pengar och höja medvetenheten om autism.

En av hundratio får diagnosen autism och ett av de största problemet med syndromet är kommunikationen med andra. Vilket har blivit än mer problematiskt när ”alla” hänger på sociala medier.

Just därför har 1 november blivit en No Facebook Twitter Day. På så sätt hoppas Communication Shutdown att få större förståelse för människor som har svårt att kommunicera med andra.

Frågan är om det kommer fungera och om det inte säger mer om sociala medier som socialt syndrom.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.