Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Därför köper Schlingmann in sig hos Assefa

Publicerad: 27 Januari 2014, 07:44

Moderaternas förre partisekretare, Per Schlingmann, går in som delägare i Assefa Kommunikation. Han blir även en del av styrelsen. – Det ska bli mycket stimulerande att bidra till att koppla ihop Lilis närhet till populärkultur med spetskompetens inom medierelationer och sociala medier, säger Per Schlingmann i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

StureplansgruppenAssefa KommunikationLili AssefaFredrik LjungbergLoreenPer SchlingmannLindexWhyred

Asssefa Kommunikation genomför en rad åtgärder för att utveckla sitt  erbjudande. Tanken är att skapa ett unikt erbjudande inom marknads-PR  och använda det nätverk inom populärkulturen som företaget redan har  byggt upp.

Assefa Kommunikation har redan flera uppdrag inom person-pr och har arbetat med flera tv-produktioner genom årens lopp.

Per Schlingmann blir nu delägare i bolaget och köper 10 procent – han blir också ledamot av styrelsen.

–  Vi tror på att utveckla starka kommunikativa koncept som sedan kan  kommuniceras via populärkulturen, i traditionella liksom sociala medier,  säger Lili Assefa i en kommentar.

– Min ambition är att bidra till  att utveckla ett unikt erbjudande i gränslandet mellan underhållning och  kommunikation, säger Per Schlingmann i en kommentar.

Lilia Assefa äger övriga aktier i bolaget.

Assefa Kommunikation har två ben – person-PR och marknads-PR.

Byrån  arbetar med kunder som Fredrik Ljungberg, Loreen, Peter Jöback och Mons  Kollentoft inom person-PR, medan företag som Redbull,  Stureplansgruppen, Whyred och Lindex inom marknads-pr.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.