Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Därför misslyckades storbolagen med sin kriskommunikation efter invasionen: ”Måste bli snabbare”

Publicerad: 8 mars 2022, 14:53

Foto: benstevens / Press / Fredrik Wennerlund

Många svenska bolag har fått utstå hård kritik för deras hantering av kriget i Ukraina. Här berättar ett par av Sveriges ledande krisexperter om hur de skött sin kommunikation: ”Måste lyssna på sin omvärld”.


Ämnen i artikeln:

UkrainakrigetKriskommunikationPRVarumärkenHampus KnutssonCharlie StjernbergPrime

H&M, Spotify, Nordea och Ikea. Det är några av de svenska bolag som fått utstå stora mängder kritik för hur de hanterat Rysslands invasion av Ukraina. H&M-ägda kedjan Arket uppmanade

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.