Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

De är årets Spinn-vinnare

Publicerad: 19 november 2015, 15:43

På torsdagskvällen delades priserna ut till årets bästa pr-kampanjer. Här är alla vinnarna i Spinn 2015.


Ämnen i artikeln:

Spinngalan

Titeln "Årets bästa pr-kampanj" går till Edelman Deportivo och deras kampanj "Press play to give" tillsammans med Unicef och Abba-museet.
– Kampanjen är ett innovativt sätt att utveckla organisationens kärnverksamhet, det vill säga att samla in pengar. Att samla in gåvor på ett sätt där givaren inte betalar, det är en helt fantastisk idé! Så enkel för alla parter, säger Caroline Forsshéll, kommunikationschef på Lidl och ordförande i juryn för Spinn i en kommentar.

Cisions pris till Sveriges mest inflytelserika pr-konsult togs hem av Deeped Niclas Strandh.

Flest priser totalt sett vann Prime med två guld och fyra silver.

Hela listan:

Årets bästa PR-kampanj
Guld: Edelman Deportivo med "Press Play to Give" för UNICEF Sweden & ABBA the Museum
Silver: Prime med "Don't Drink and Dive" för Trygg-Hansa

Årets business to business
Guld: Edelman Deportivo med "Mynewsdesk Now" för Mynewsdesk
Silver: Golin med "Workfulness" för Telenor Företag

Årets content marketing
Guld: Prime med "Don't Drink and Dive" för Trygg-Hansa
Silver: Edelman Deportivo med "Mynewsdesk Now" för Mynewsdesk

Årets digitala kampanj
Guld: Volontaire med "Libero BabyBuzz" för SCA
Silver: Wenderfalck med "Check My Lagom" för TV4

Årets event marketing
Guld: Håkanson United/FLB Europa/BrittonBritton med "BonnierHoops!" för Bonnierförlagen
Silver: DDB Stockholm med "Fråga Nordea Live" för Nordea Bank

Årets integrerade kampanj
Guld: Jung Relations och DDB Stockholm med "English Grass för svenska trädgårdar" för Svenska Spel
Silver: Prime med "Don't Drink and Dive" för Trygg-Hansa

Årets konsumentkampanj
Guld: Jung Relations med "The Andy Warhol Art Exchange by Absolut" för The Absolut Company
Silver: Prime med "HemnetHemmet" för Hemnet
Silver: Prime med "Don't Drink and Dive" för Trygg-Hansa

Årets massmediekampanj
Guld: Prime med "HemnetHemmet" för Hemnet
Silver: Spotlight PR med "Så blev Betsafe-bilen en världsnyhet" för Betsafe

Årets non-profit
Guld: Edelman Deportivo med "Press Play to Give" för UNICEF Sweden & ABBA the Museum
Silver: IUM med "BloggBattle" för Barncancerfonden
Silver: Springtime med "Moms på ideell secondhand" för Ideell Second hand

Årets samhällsinformationskampanj
Guld: ESTER med "Knegdeg" för PTK
Silver: ANR BBDO med "Business Like a Swede" för TCO

Årets varumärkesbyggare
Guld: IQ med "Årets Varumärkesbyggare" för IQ
Silver: Hero Kommunikation med "Svensk Fågels Varumärkesresa" för Svensk Fågel

Årets rookie
Lamin Sonko, Jung

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Spinngalan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.