Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

De är nominerade i Spinn 2016

Publicerad: 26 Oktober 2016, 07:26

AIK:s hyllning till en saknad generation kan vinna "Årets massmediekampanj".

Foto: C More

Här är insatserna som kan belönas på årets gala.


Ämnen i artikeln:

PrecisSpinnPR-ByråerSpinngalan

Spinn är årets högtidlighet i pr-branschen när de vassate insatserna belönas. Arrangör är branschföreningen Precis.
– De tävlande har blivit bättre på att presentera sina bidrag både i text och video. De är också duktigare på att presentera affärsnyttan som aktiviteterna bidragit med. Min känsla är att kreativiteten alltid funnits där, men förmågan att presentera och därmed förklara kampanjerna har ökat de senaste åren, kommenterar Caroline Forsshéll, kommunikationschef på Lidl och ordförande i juryn för Spinn.

Galan går av stapeln den 24 november på Berns. Här är alla nominerade:

ÅRETS BÄSTA KAMPANJ
#Datadonate för 3 av FLB Europa
Children's Climate Conference för Telge Energi av Masscreation
Den Maskerade Bannern för UNICEF av Edelman Deportivo
För Sofia för UNICEF av Edelman Deportivo
Give a Beep för Hövding av Edelman Deportivo
The Swedish Number för Svenska Turistföreningen av Cohn & Wolfe

ÅRETS KONSUMENTKAMPANJ
All I Want For Christmas Is A Goat för ActionAid av Wenderfalck
Res Isidor för Adidas/AIK fotboll av Jung Relations
Pensionärsknattarna för AIK Fotboll av Post
Blocket Mode för Blocket av Jung Relations
Give a Beep för Hövding av Edelman Deportivo
The Swedish Number för Svenska Turistföreningen av Cohn & Wolfe
Children's Climate Conference för Telge Energi av Masscreation
Snapchat Teaser för Volvo Cars av Jung Relations

ÅRETS CONTENT MARKETING
Bread the Future för Brödinstitutet av Edelman Deportivo
Grönsaksmålet för Odlarna.se av mplusm
Inred med färg för Alcro av Le Bureau
Mervetenheten - en pod för KPMG för KPMG av YouMe Agency
Pensionärsknattarna för AIK Fotboll av Post
Running on Love för Renault av Edelman Deportivo
The Swedish Number för Svenska Turistföreningen av Cohn & Wolfe
Therese testar teknik för Teknikföretagen av Volontaire
Typiskt Göteborg för Göteborg & Co av Stendahls

ÅRETS B2B
Adobe Stock Apparel för Adobe av Abby Priest
Utmaningen - en film om den sjuka jobbstressen för Arbetsmiljöverket av Granath/Obeya
The Trick Shot för Atlas Copco av Graviz
Växeltestet – Sveriges bästa telefonröst för Tele 2 av Apartment5/PS Communication/Spotlight PR

ÅRETS SAMHÄLLSINFORMATIONSKAMPANJ
Utmaningen - en film om den sjuka jobbstressen för Arbetsmiljöverket av Granath/Obeya
Liggometern för IQ av Edelman Deportivo
#snackaomhat för Landskrona stad av Garbergs Malmö
World's Smartest Dorm Room för Örebro universitet av FamiljenPangea

ÅRETS MASSMEDIEKAMPANJ
Chokladhuset - Sveriges nya jultradition för Mondelez International av Cohn & Wolfe
Fulfiltret – världens första app mot näthat för Länsförsäkringar Göteborg & Bohuslän av Stendahls
Pensionärsknattarna för AIK Fotboll av Post
SorBeer för Carlsberg av Cohn & Wolfe

ÅRETS NON-PROFIT
All I Want For Christmas Is A Goat för ActionAid av Wenderfalck
Broadcast without Borders för Refugee Phones av Åkestam Holst
De rätta färgerna för Björklöven av Punkt PR
Den Maskerade Bannern för UNICEF av Edelman Deportivo
För Sofia för UNICEF av Edelman Deportivo
Riv lagen för Röda Korset av Le Bureau

ÅRETS DIGITALA KAMPANJ
#Datadonate för 3 av FLB Europa
Adobe Stock Apparel för Adobe av Abby Priest
Blocket Mode för Blocket av Jung Relations
All I Want For Christmas Is A Goat för ActionAid av Wenderfalck
Den Maskerade Bannern för UNICEF av Edelman Deportivo
Face Your Fear för Samsung av Wenderfalck
Give a Beep för Hövding av Edelman Deportivo
Liggometern för IQ av Edelman Deportivo

ÅRETS INTEGRERADE KAMPANJ
#mittfrimärke för PostNord Sverige av MSLGROUP Stockholm
Aladdin – Juligenigen för Mondelez International av Cohn & Wolfe
Bread the Future för Brödinstitutet av Edelman Deportivo
Children´s Climate Conference för Telge Energi av Masscreation
80 ml - En blodig historia för Gedeon Richter Nordics av Rippler Communications/DET
Henke Lundqvists hårresande meddelande för Procter & Gamble av Jung Relations
Vem kör? för Carlsberg Sverige och Harrys av Cohn & Wolfe
Vi gör skillnad! För Vårdföretagarna av Hero Kommunikation

ÅRETS ROOKIE
Axel Bringel, Cohn&Wolfe
Didrik Persson, Wenderfalck
Sean Canning., Mindmakers PR

ÅRETS INNOVATIONSKAMPANJ (NY)
First Person Lover för Björn Borg av Garbergs
Give a Beep för Hövding av Edelman Deportivo
Fulfiltret – världens första app mot näthat för Länsförsäkringar Göteborg & Bohuslän av Stendahls
Bär rätt. Bär lätt. för Microsoft Sverige av JMW kommunikation
Running on Love för Renault av Edelman Deportivo
The Train Brain Project för Stockholmståg av Kärnhuset
The Swedish Number för Svenska Turistföreningen av Cohn & Wolfe
För Sofia för UNICEF av Edelman Deportivo
World's Smartest Dorm Room för Örebro universitet av FamiljenPangea

ÅRETS KUND (NY)
Annika Waernström, PVF Yrke & Utbildning AB
Håkan Tenelius, Vårdföretagarna
Lotta Onajin, Tele2

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.