Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

De är Sveriges tio starkaste varumärken

Publicerad: 20 januari 2015, 14:28

Zlatan kan vara en bidragande faktor till Volvos positiva "buzz".

Volvo är Sveriges starkaste varumärke för andra året i rad, enligt undersökningsföretaget YouGov.

Ämnen i artikeln:

MichelinVolvoYougovClas OhlsonSamsungIkeaIcaGoogleAppleVolkswagenBlocket

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se


Det är YouGovs årliga ranking av varumärken, kallad Brandindex, som placerar Volvo på första plats. De har undersökt vilka varumärken det pratades mest positivt om under 2014, alltså varumärkets buzz. Volvo toppar topp tio-listan.

YouGov mäter 280 varumärken och 160 intervjuer genomförs varje dag bland människor i Sverige som får ge sin uppfattning av olika varumärken. Parametern buzz innebär att människor får svara på om de hört något positivt eller negativt om varumärket ifråga genom media eller genom mun till mun-metoden.

Här är listan enligt YouGov:
(2013 års ranking visas inom parentes)

1. Volvo (1)
2. Ica (3)
3. Ikea (2)
4. Michelin (-)
5. Samsung (7)
6. Clas Ohlson (4)
7. Blocket.se (10)
8. Volkswagen (-)
9. Google (9)
10. Apple (-)

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev