Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 13 juli 2016, 14:45
Foto: Kampanjbild/Volvo
Dela mera – och använd vår bildelningstjänst Sunfleet. Det är budskapet när Volvo lanserar ett festivalarmband till Way Out West som flera besökare kan dela på.
Många festivalbesökare har säkert genom åren gjort otaliga försöka att dra av sig sitt festivalarmband för att låta en kompis få komma in på festivalområdet. Det samtidigt som vakter frenetiskt försökt komma åt fuskarna.
Men nu lanserar Volvo i samarbete med Way Out West kampanjen "Share Out West" som vänder på steken, och plötsligt gör det möjligt att på lagligt vis dela på festivalarmbanden. Men det gäller bara de som är medlemmar i Sunfleet, den bildelningstjänst som kampanjen syftar till att marknadsföra.
– Vi tänkte att om man kan dela sin bil med andra i en bilpool så kan man dela på en festivalbiljett också. Såvitt vi vet är det ingen annan i världen som gjort detta tidigare. Idén med att dela har vuxit kraftigt de senaste åren. Vi tycker att det känns spännande att inte bara dela på produkter, som bilar eller lägenheter, utan även på en upplevelse, kommenterar Kristian Elvefors, vd för Volvo Car Sverige.
Medlemmarna kan boka festivalarmbanden på en hemsida och sedan hämta upp för fyra timmars användning.
Kampanjen har tagits fram av reklambyrån Animal.
– Vi ser en förändring i samhället där folk går från att äga saker, till att dela dem. Inte minst när det kommer till bilar, vilket känns extra viktigt. Därför hoppas jag att vi med Share Out West kan bevisa att folk är redo att dela även på en festivalupplevelse, säger Jacob Sempler, creative director.
Mårten Färlin