Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

"De flesta nyheterna är pr"

Publicerad: 7 Mars 2013, 06:39

Billy McCormac, Linda Waxin och Johan Östlund

Det femte avsnittet av Guldäggspodden tar fokus på PR. Här passar gästerna att sticka ut hakan när de hävdar de mesta vi läser i tidningen är PR.


Ämnen i artikeln:

GuldäggspoddenGuldägget 2013

Programledaren Sara Haag träffar Linda Waxin från Edelman, Johan Östlund från Jung och Billy McCormac från Prime i det femte avsnittet av Guldäggspodden. I diskussionen får lyssnarna insikt om hur PR-branschen fungerar inifrån. Gästerna berättar hur deras respektive byråer arbetar.

I början av diskussionen är ställer Sara Haag frågan :"Är allt man läser i tidningarna en PR-byrås verk?". "Det mesta", blir svaret från panel. Innan Billy McCormac understryker att Maciej Zaremas journalistik är opåverkbar.  

När diskussionen leder in på i fall en person utan politisk erfarenhet kan bli statsminister genom en obegränsad pr-budget. Här lyfter Johan Östlund från Jung fram intresseorganisationen Timbros betydelse för svensk politik.

– De har varit extremt duktiga på att påverka både debatt och opinionsbildning. Det går att ändra människors attityder om man jobbar metodiskt, kategoriskt över tid. Timbro visar att det går att påverka både attityder och realpolitik, säger Johan Östlund.

Lyssnarna får också veta vilken PR-byrå har ett kristelefonnummer?

Lyssna här.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.