Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

De här popkillarna ska hjälpa J.Lindeberg att bygga varumärke

Publicerad: 10 december 2012, 15:34

Klädmärket J.Lindeberg inleder samarbete med det svenska popbandet Urban Core. Bandet uppmärksammades tidigt av J.Lindeberg, och ingår i varumärkets strategi att skapa intressanta och relevanta partnerskap med Skandinaviska artister och konstnärer som är verksamma på internationella marknader.


Genombrottet för Urban Cone har kommit genom hitlåtar som Urban Photograph, Freak och Searching for Silence. Nu går man i rockikonerna Dave Gahan och Carl Barats fotspår genom samarbetet med klädmärket J.Lindeberg.

– Efter att vi de senaste åren haft en stark utveckling och stor framgång med ett mer dressat koncept och kostymkollektioner, är vi nu redo att även rikta fokus på casual och jeans igen, och här passar Urban Cone in perfekt. Historiskt har vi alltid stått nära musikbranschen med tidigare samarbeten som Depeche Mode’s Dave Gahan, The Libertine’s Carl Barat, The Kills’ Alison Mosshart och Passion Pit för att nämna några, och vi har alltid älskat att stödja talangfulla unga artister och hitta genuina samarbeten och ömsesidig inspiration, säger Jessy Heuvelink, Head Designer på J.Lindeberg.

I början av oktober släpptes Urban Cores debutalbum Our Youth. Popgruppens skivbolag Universal Music är nöjda med samarbetet:

– Såväl J.Lindeberg som Urban Cone är globala varumärken, det bäddar för att vårt samarbete kommer att hitta en naturlig plattform på en internationell marknad”, säger Mia Forsgren, marknadsdirektör Universal Music.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.