Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

De kan vinna Spinn

Publicerad: 28 oktober 2011, 07:27

Nu är det klart vilka som kan vinna pr-tävlingen Spinn.  41 bidrag är nominerade, bland annat Deportivos Fylllefilter för IQ.


Ämnen i artikeln:

Spinn

– Juryn konstaterar att kvaliteten har ökat år från år och håller nu en hög lägsta standard, vilket också var ett av syftena när Precis startade Spinn för åtta år sedan. Vi har år från år sett en ökning av antalet kampanjer som deltar i Spinn vilket vi tycker är fantastiskt kul och ett kvitto på att tävlingen fyller en funktion i PR-Sverige. I realiteten har det varit 20 procent fler tävlande bidrag då många väljer att tävla i flera kategorier med sina bästa kampanjer, säger Kaj Frick, generalsekreterare för Precis i ett pressmeddelande.

DE NOMINERADE:

Årets B2B-kampanj
GolinHarris “EPI 2011” för Intrum Justitia
Intro PR “ The Bartenders Choice” för Purfict
United Minds “ Metropolitan Mindset” för Metro International

Årets konsumentkampanj
A World Beneath ”American Made” för Nike Sweden
Intro PR ” Den gastrosexuella mannen” för Pilsner Urquell
Jung Relations ”The Arcists” för Sony Ericsson
Jung Relations ”Gears of War 3 feat. Hans Villius” för Microsoft
Jung Relations ”Concept You” för Volvo Car Corporation                                   
Jung Relations/Ottoboni ”Bokablossa.nu” för Altia
MSL/Saatchi & Saatchi ”Ariel Fashion Shoot” för Ariel, P&G

Årets Samhällsinformationskampanj
Berntzon Bylund “Oskar Linnros Recycled” för Papperskretsen  
Deportivo “Fyllefilter” för IQ
Prime “Det är mänskligt att vara kortsiktig” för Alecta
Punkt PR ”Framgångslagen” för Åsele Kommun

Årets Experiential Marketing
A World Beneath ”American Made” för Nike Sweden
Familjen STHLM ”3000 kors” för Vårdförbundet
Grayling ”Surf Academy” för Telenor
JMW kommunikation ”Rädda fredagsmyset!” för OLW
MSL/Saatchi & Saatchi ”Ariel Fashion Shoot” för Ariel, P&G
Prime/Garbergs ”Konst på elskåp” för Fortum

Årets word-of-mouth-kampanj
Cohn & Wolfe ”Matchreferat på 140 tecken” för Unibet
Jung Relations/Ottoboni ”Bokablossa.nu” för Altia
Prime ”Blog-up stores” för Lagerhaus                    
Spotlight PR/Forsman & Bodenfors ”Comviq kompissignaler” för Comviq
Springtime ”Världens tuffaste jobb” för Kooperationen utan Gränser
Springtime ”Bolabbet” för JM

Årets Integrerade kampanj
Crispin Porter & Bogusky Europe ”Sveriges nästa appmiljonär” för Telia        
Grayling/Åkestam Holst ”Gofikamannen” för Göteborgs Kex
Prime/Garbergs ”Konst på elskåp” för Fortum
Prime ”Chokladkoden” för Kraft Foods Sweden Marabou
YouMe Agency/Diplomat Communication/Forsman & Bodenfors ”Preem Evolution Diesel” för Preem

Årets kampanj i sociala medier
Bloggbyrån ”Anti Scampi” för Naturskyddsföreningen
Cohn & Wolfe ”Matchreferat på 140 tecken” för Unibet
Jung Relations ”Concept You” för Volvo Car Corporation
Prime/Garbergs ”Konst på elskåp” för Fortum
Prime ”Chokladkoden” för Kraft Foods Sweden Marabou
Prime ”Blom-up stores” för Lagerhaus

Årets Massmediekampanj
Deportivo “Fyllefilter” för IQ
Grayling ”Den lönsammaste skidresan” för Pricerunner
Prime ”Telia Surfindex” för Telia
StrandbergHaage ”Humorrapporten 2011” för Comedy Centra

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

Spinn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.