Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

De ska hjälpa ett företag att nå 100 miljoner människor

Publicerad: 21 Mars 2016, 15:39

Mynewsdesk ska hjälpa ett företag att nå 100 miljoner människor genom förtjänad uppmärksamhet. Bakom initivet står Edelman Deportivo.


Ämnen i artikeln:

MynewsdeskMattias RongeEdelman Deportivo

Mynewsdesk kallar sin nya kampanj "The 100 Millions Challenge". Målet är att visa vikten av att ha höga ambitioner för varumärkens historier.
– Vad jag vet är det första gången en byrå bygger en kampanj på ett löfte om få förtjänad uppmärksamhet från miljontals amänniskor utan att känna till vilken bransch, företag, eller budskap en ska arbeta för. Å andra sidan finns det få historier som inte kan nå en stor publik om man placerar budskapen i rätt kulturell kontext och med en intressant vinkel, säger Mattias Ronge, vd på Edelman Deportivo, i en kommentar.

Vilket företag som kommer att få hjälp av Mynewsdesk är ännu oklart. De samlar nämligen just nu in motiveringar från spekulanter som är sugna på att nå ut till en stor publik.
– Vi vill utmana våra kunder att våga mer när de berättar sina historier, men för att göra det måste vi utmana oss själva, säger Sofia Juhlin, Head of Global Marketing Communication & Brand. 100 Million Reach Challenge blir ett sätt för oss att bevisa att man genom att nå ut till rätt människor, på rätt sätt och vid rätt tidpunkt, kan få miljoner människor att lyssna.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.