Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

De ska rädda Carema

Publicerad: 1 Mars 2012, 09:38

Susanne Bodin och Anna Sebardt.

Foto: Pressbilder.

Skandalomsusade Carema, som anlitar Brunswick och Prime för krishanteringen, värvar två personer som ska hjälpa till att förbättra det usla anseendet. Med pressmeddelandet vill Carema visa att det finns en framtidstro och att det trots allt finns personer som vill jobba i vårdföretaget.


Ämnen i artikeln:

BrunswickPrimeCarema

Carema meddelar i dag att vårdföretaget rekryterar två personer till det pressade teamet på marknads- och kommunikationsavdelningen. Dessa är informationschefen Susanne Bodin och reklamchefen Anna Sebardt.

Susanne Bodin kommer närmast från rollen som kommunikationschef på organisationen STIM (Svenska tonsättares internationella musikbyrå). Hon har tidigare erfarenhet från bland annat Mälardalens högskola och Cap Gemini Ernst & Young.

–      Jag tog uppdraget på Carema Care för jag tycker att vård och omsorgsfrågor är otroligt viktiga. Min roll är bland annat att få fram en rättvisande bild av hur det står till i äldreomsorgen idag. På de allra flesta ställen i vårt land gör Carema Cares medarbetare ett mycket fint arbete – det har kommit helt i skymundan den senaste tiden. Jag hoppas att mediernas och allmänhetens intresse kring dessa frågor håller i sig även framöver och att rapporteringen nyanseras i takt med att fokuset på branschen mognar, säger hon i en kommentar.

Reklamchefen Anna Sebardt hämtas från reklambyrån DDB där hon var Account Director. På Carema får hon ansvar för extern webb samt marknadsföring.

–      Höstens mediebild har väckt många känslor och frågor om såväl Carema Care som bilden av omsorgen i stort. Det viktigaste framöver blir självklart att vi som företag genomför de åtgärder vi identifierat och jobbar proaktivt för att hela tiden bli bättre. Jag vet att detta är något som kräver hårt arbete, ständiga förbättringar samt välriktade kommunikationsinsatser. Som reklamchef ser jag stora möjligheter att bidra till det arbetet och det vill jag inte missa, säger Anna Sebardt.

Carema har haft en mycket svår period. DN var först med att avslöja missförhållandena i höstas och sedan hakade andra medier på.

Resume.se kunde i en rad artiklar berätta om företagets krishantering. Pr-byrån Brunswick, med toppmoderaten Henry Sténson som krisgeneral, leder krishanteringen för hela Carema samt för ägarna.

Prime, som sedan en längre tid arbetar med Carema, är i arbetet underordnat Brunswick. Med andra ord ger Henry Sténson även order till Prime.

Carema Care har ca 13 500 anställda io Sverige och ca 450 verksamheter.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

BrunswickPrimeCarema

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.