Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

De startar ny byrå – med rötter inom mode och design

Publicerad: 11 januari 2018, 14:53

Elin Carlson från Jung Relations och Thomas Hägg startar den nya byrån Carlson Hägg PR & Communication. Duons bakgrund sträcker sig främst inom mode, design och livsstilssegmentet.


Ämnen i artikeln:

ModePR-Byråer

Thomas Hägg har sedan 2010 drivit egna firman Thomas Hägg PR & Communication med kunder som bland annat Dockers, Borås Textilhögskola och Show Up Fashion Award.

Elin Carlson kommer närmast från Jung Relations där hon arbetade som för kunder som bland annat Tiger of Sweden, Ida Klamborn, ICA, Sonos och Mutti.

Nu har de bestämt sig för att slå sina påsar ihop och bygga något nytt tillsammans.
– Det känns väldigt roligt att få dra igång detta. Vi började diskutera ett samarbete i somras och nu är vi äntligen redo för en nystart. Jag tror att vi kommer att fylla ett hål på marknaden. Vi har möjlighet att hjälpa de varumärken och företag som söker en mer flexibel och mer personlig partner än vad en stor mer rigid byrå har möjlighet att vara i alla lägen. Plus att vår långa erfarenhet har bidragit till många starka personliga relationer i branschen, kommenterar Thomas Hägg.

Elin Carlson tror att de kan hjälpa olika typer av uppdragsgivare med deras kommunikation:
– Ett minde varumärke kanske behöver hjälp med mer övergripande PR medan ett mer etablerat företag kanske hellre vill ha en partner som kan gå in och göra punktinsatser där det behövs. Vår styrka är att vi kan vara väldigt flexibla i vårt arbetssätt och lätt anpassa oss efter vad kunden behöver, och med vårt breda kontaktnät av frilansare har vi möjlighet att ta in olika kompetenser vid behov.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ModePR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.