Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

De startar tvärkulturell byrå

Publicerad: 27 Februari 2018, 14:58

David Khabbazi.

Foto: Pressbild / I am collective

Människor med andra modersmål än svenska är målgruppen för den nya kommunikationsbyrån I am collective.


Ämnen i artikeln:

Kommunikationsbyråer

En växande del av befolkningen har annat modersmål än svenska – men det saknas djupare förståelse för gruppernas beteenden och nyhetskonsumtion. Det menar David Khabbaz som har grundat en ny byrå för att hjälpa företag och organisationer att engagera utrikes födda människor. Ett område med kommunikativa utmaningar, påpekar han i en kommentar.

– Vi behöver veta mer om olika invandrargrupper för att målgruppsanpassa produkter, tjänster och kampanjer. Detta extra viktigt nu när det är valår, säger David Khabbazi som dessutom är byråns vd.

I am collective beskrivs som en tvärkulturell kommunikationsbyrå som arbetar såväl digitalt som datadrivet.

– Invandrargrupper är väldigt digitala och finns i sociala medier. Det finns många möj-ligheter att undersöka, informera och engagera men varje kommunikativ utmaning kräver en unik konstellation av kompetens, säger David Khabbazi.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Kommunikationsbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.