Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

De tar hem Microsoft

Publicerad: 22 Juni 2009, 08:37

Tidigare i år valde Microsoft JMW för pr riktad mot företag. Nu går konsumentuppdraget för mjukvarujätten till Jung.


Ämnen i artikeln:

MicrosoftJung

David Bercker, Olle Ahnve, Filip Göransson och Jonas Sevenius ingår arbetsgruppen som ska jobba med Microsoft på Jung.

I uppdraget ingår bland annat affärsområdena Windows för konsument, Windows Mobile, MSN.se och Windows Live. Bland annat ska byrån hjälpa till med lanseringen av Windows 7, som lanseras i höst.

– Pr är en central del av vår kommunikationsstrategi och nu vill vi höja både kreativiteten och effekten av våra insatser. Jung visade en stor förståelse för våra utmaningar och lämnade svårslagna referenser från andra starka varumärken. De presenterade dessutom ett intressant sammansatt team med både bred kunskap om konsument-pr och spetskompetens inom teknikområdet, säger Louise Leo, Marketing Communication Manager för Microsoft i Sverige i en kommentar.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

MicrosoftJung

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.