Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Deportivo bakom pr-succé för miljardärssajt

Publicerad: 20 December 2012, 12:36

Spelbolaget Multilotto introducerade sin senaste satsning igår, TheBillionaireShop.com. Med några få klick kan man köpa en yatch eller en penthouse-våning. Tjänsten har snabbt blivit rejält uppmärksammad. Deportivo har medverkat till pr-succén: – Vi ville hitta ett nytt sätt att kommunicera kring spelbolag, säger Stefan Ronge, vd för Deportivo.


Ämnen i artikeln:

Deportivo

”Apparently there´s no easy way to impulse buy things such as yachts,  jets and real eastate. The good news, however, is there´s a new website  called The Billionaires Shop which allows you to throw millions of  dollars away in a matter of seconds”

Så skriver tekniksajten Mashable sin artikel om Multilottos senaste erbjudande – TheBillionaireShop.com:

–  Spelbolag har alltid funnits där för kunden fram till det att vinsten  betalas ut. Vi vill gå ett steg längre och hjälpa alla som vinner att  hitta roliga och annorlunda sätt att göra med pengarna på, säger Tim  Holmberg, Head of the BillionaireShop i en kommentar.

Nyheten fick  snabb spridning och på ett dygn hade hela 1 000 personer på Twitter  delat med sig av artikeln till andra.

Deportivo arbetar med Multiolotto:
–  Spelbolag är ofta ganska traditionella i sin kommunikation. Så vi har  arbetat hårt tillsammans med kunden för att hitta annorlunda sätt att  kommunicera kring ett spelbolag. Det hela utmynnade i  TheBillionairesShop.com, säger Stefan Ronge, vd på Deportivo.

Han känner sig stolt över att Mashable har uppmärksammat idén.  Han förklarar också att besökare från hela världen har strömmat till webbplatsen efter det att tjänsten blev känd:

Stefan Ronge berättar också att en person mailade till företaget i ren panik efter att ha beställt en Lamborghini:
– Personen undrade om köpet gick att häva och det löste sig till slut. Han insåg väl att han hade det lite tommare på kontot än vad han trodde, säger Stefan Ronge.

Arbetsgrupp Deportivo:
Stefan Ronge, Chief creative officer
Sofie Segerborg, Media specialist
Mattias Ronge, Chief strategy officer

TheBillionaireShop.com
David Larsson, Creative Director
Tim Holmberg. Art Director
Patrik Alonso, Developer
André Grande, Olle Elander Wistén, Content Managers
Johan Törnström, Producer

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Deportivo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.