Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Deportivo ökar intäkterna rejält

Publicerad: 24 Juli 2014, 12:42

Mattias Ronge

Deportivo nådde en omsättning på nära 17 miljoner under 2013, en ökning med 52 procent jämfört med föregående år. Nyanställningar gör att byrån, som nyligen fusionerades med Edelman, visar en något lägre vinstmarginal.


Ämnen i artikeln:

Mattias RongeDeportivoEdelman Deportivo

Den 2 juni stod det klart att kommunikationsbyrån Deportivo köps upp av Edelman och blir Edelman Deportivo. Under 2013 vann byrån priser i Gyllene Hjulet, Guldägget, Spinn och 100-wattaren under samma år.

Fjolåret var också framgångsrikt intäktsmässigt.   Byråns omsättning ökade med 52 procent jämfört med föregående år till 16,9 miljoner kronor.

– Vi har ökat intäkterna med i genomsnitt 40 procent per år sedan start för fyra år sedan. 2013 var ännu ett bra år. Det beror på att vi dels är rätt ensamma om vårt erbjudande; att starta samtal för våra kunders räkning genom innovation. Och dels har vi varit duktiga på att prata om vikten av förtjänad uppmärksamhet i marknadsmixen. Efterfrågan på våra tjänster har varit - och är - väldigt stor, säger Deportivos vd Mattias Ronge till Resumé.

Resultatet efter finansiella kostnader var 2,3 miljoner kronor. Vinstmarginalen landade på 13,7 procent jämfört med 18,8 procent 2012. Under året ökade det genomsnittliga antalet anställda från 9 till 14.

– Vi har prioriterat tillväxt, trots att vi varje år har haft miljonvinster och förra året anställde vi tio nya medarbetare. Därav en något lägre marginal.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.