Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Deportivo ordnar doftdating för Åhléns

Publicerad: 15 augusti 2013, 10:51

Låt näsan led dig till din partner

När Åhléns öppnar sin nya skönhetsavdelning firar man det genom att anordna doftdating, där deltagarna ska hitta en partner med hjälp av näsan.


Ämnen i artikeln:

DeportivoÅhléns

Fredag den 23 augusti öppnar Åhléns City i Stockholm Nordens största skönhetsavdelning och doftrum. Åhléns gav PR-byrån Deportivo  i uppdraget att väcka uppmärksamhet kring skönhetsavdelningen och byrån tog fram idén med doftdejting.

Genom att träffas på plats på Åhléns City och välja en favoritdoft, matchas singlar med varandra.

– Vi hoppas att några näsor finner varandra och att alla som kommer på vår doftdejting lär sig mer om dofter och hur man bygger upp en doftgarderob, säger Anne Högberg, skönhets- och doftexpert på Åhléns.

Doftdejtingen sker i samarbete med datingsajten Match.com och lanseras genom ett Facebookevent där intresserade får mer information om hur man anmäler sig.

Projektgrupp:

Åhléns
Cathrine Wigzell, Informationschef

Match.com
Åsa Nicklasson, Projektledare

Deportivo
Stefan Ronge Creative Director
Mårten Hedbom Art Director
Sandra Andersson Projektledare
Lie Barren PR-konsult

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

DeportivoÅhléns

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.