Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

DesignTorget moderniseras med SpoilConcept

Publicerad: 12 september 2013, 11:25

Maria Millqvist, grundare av SpoilConcept.

Foto: Pressbild.

DesignTorget har främjat svensk design under 20 år med produkter som Elflugan, Gungkaninen och tidningshyllan Tipack. Designtorget ska nu moderniseras och tar med sig SpoilConcept på den resan.


Ämnen i artikeln:

SpoilConcept

DesignTorget nästa fas drar igång i samband med 20-årsjubileumet, vilket även innebär att man tar fram en unik kollektion.

DesignTorget har nu också plockat in SpoilConcept för att få hjälp med att modernisera bolaget:
–  Vi ser stor potential i varumärket och det är en ära att, tillsammans  med DesignTorgets kreativa team, arbeta med DesignTorgets varumärkesresa  och ompositionering, säger Maria Millqvist, grundare av SpoilConcept  Communication i en kommentar.

DesignTorget har idag 12 butiker i  Sverige och 4 butiker i Norge.

Målsättningen är att återta  ledarpositionen och därmed bli ”top-of-mind” för ny svensk design och  formgivning:
– Vi vet att Spoilconcept med sina spännande och  nyskapande idéer kommer att kunna hjälpa oss komma närmare vårt mål,  säger Pål Kårfalk, vd för DesignTorget i en kommentar.

DesignTorget  har redan inlett sitt förändringsarbete, vilket genomsyrar hela bolaget  med alltifrån organisationen och varumärket till att i högre  utsträckning än tidigare få del av den formgivarkunskap som finns hos  unga och oetablerade formgivare i Sverige, enligt Pål Kårfalk.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SpoilConcept

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.