Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Digitalt verktyg ska hjälpa människor ta itu med hemorrojder

Publicerad: 22 september 2021, 09:00

På grund av skam är det många som plågas av hemorrojder i tystnad. Nu har Gullers Grupp tagit fram verktyget ”The Nag Assistant” för Scheriproct som nitiskt påminner hemorrojdbäraren att ta hand som sina problem.


Ämnen i artikeln:

Gullers Grupp

I veckan lanserades ”The Nag Assistant” från Scheriproct, ett digitalt verktyg som ska hjälpa människor att sluta skjuta upp ett problem som har en enkel och snabb lösning. Hälften av alla svenskar beräknas drabbas av hemorrojder någon gång i livet. Bakom konceptet står kommunikationsbyrån Gullers Grupp.

På grund av skam och tabun är det många som lider av sina hemorrojder i tystnad. Om behandling av hemorrojder påbörjas i tid så är det möjligt att undvika värre besvär som kräver läkarbesök.

– The Nag Assistant föddes ur tanken på att lösa ett verkligt hälsoproblem på ett oväntat sätt. Insikten om problemet finns redan hos målgruppen, men man skjuter helt enkelt upp det. Trots att lösningen är så enkel. Därför vill vi använda ny teknik och igenkänning för att skapa ett verktyg som gör något så tråkigt som tjat användbart säger Johan Yilmaz, creative director på Gullers Grupp i en kommentar.

The Nag Assistant är ett digitalt verktyg som med avancerade tjat-funktioner hjälper dig ta itu med det du ska. Beroende på hur mycket tjat du behöver, dyker The Nag Assistant upp som en digital fästing. Det kan komma i form av tjatande mejl, chatbot-meddelanden i Messenger eller om det behövs kan den till och med låsa dina sociala medier under vissa tider.

– Det första beslut vi fattade under arbetsprocessen var att vi inte ville skapa en kampanj som skämtar om tabut. I stället var det viktigt för oss att skapa lust och engagemang så målgruppen kan känna igen sig och ta till sig av våra budskap, säger Patrik Spång, copywriter på Gullers Grupp.

Kampanjen går i tv och digitala kanaler med start vecka 37.

Gullers Grupp

Johan Lundgren - Kundansvarig

Susan Lorentzen - Projektledare

Beatrice Åberg - Produktionsledare

Johan Yilmaz - Creative Director

Patrik Spång - Copywriter och kreatör

Johan Weisz - Digital strateg

Pelle Helmstein - Regissör

Sigrid Carping - Producent

Johan Good - Planner

Henna Wedin - Designer

Jens Öhgren - PR

Idah Emteryd - PR

Mattias Andersson - Fotograf (frilans)

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Gullers Grupp

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.