Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Djurgården åker med Audi

Publicerad: 27 mars 2008, 14:27

Audi Stockholm blir officiell samarbetspartner till Djurgården Fotboll. Avtalet är på ett år med option på ytterligare två år.


Siggi Jónsson, tränare för Djurgården, Jenny Furtenbach, vd, Djurgården Fotboll Försäljning och Dick Signell, chef, Audi Stockholm

Audi lägger nu Djurgården fotboll till sina samarbetspartners. Audis logotyp kommer att synas i reklam på arenan, medlemstidningar och matchprogram. Det kommer också att bli speciella arrangemang för kunder och publik. Dessutom kommer en reklamfilm att visas i Djurgårdens webb-tv. Avtalet är på ett år med option på två ytterligare år om samarbetet faller väl ut.

– Vi är en integrerad marknadsföringskanal för Audi. Vi erbjuder annonsplatser och personliga kontakter till vårt företagsnätverk. Vi hoppas att de ska bli nöjda med samarbetet, säger Jenny Furtenbach, VD för Djurgården Fotboll Försäljning AB, till Resume.se.

Audi Stockholm ser Djurgården Fotboll som en kanal för att öka försäljningen av nya bilar, främst genom klubbens affärsnätverk och supportrar.

– Men vi är också intresserade av att associeras med klubben och all den tv-exponering som satsningen ger, säger Dick Signell, chef för Audi Stockholm i ett pressmeddelande.

I Europa samarbetar Audi med Bayern München, Manchester United och Real Madrid.

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.