Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Djurgården tar sig i kragen

Publicerad: 3 mars 2008, 11:46

Titta, kragen är tillbaka på Djurgårdsspelarnas tröjor. Och shortsen är bra mycket längre än tidigare. Dessutom blir det mindre reklam på tröjan.


Här är Dif:s nya matchställ. Reklam tillkommer, men tröjan ska vara renare än tidigare.

De allsvenska fotbollsklubbarna presenterar sina nya matchställ på löpande band. I fredags skrev Resume.se om mästarna IFK Göteborgs nya look, och nu har även Djurgårdens släppt de nya dräkterna, gjorda av Adidas.

De största designrelaterade nyheterna är att ränderna är smalare, att kragen återinförts (med ”Stockhoms Stolthet” inbroderat i guld), att bortastället är helvitt, och att shortsen är cirka fem centimeter längre.

Dessutom är ryggen fri från reklam, förutom en liten Ica-logga i siffran. Ovanför tröjnumret kommer spelarens namn att synas.

Annars är det samma sponsorloggor som tidigare på tröjorna – Ica, Adidas, Quesada, Stadium och Svenska Spel. Dessa syns inte på bilden här intill, men kommer att tryckas dit senare. På shortsen kommer en ny sponsor att tillkomma, men det är ännu inte officiellt vilken det blir.

Djurgårdens mål är att matchstället ska vara renare.

– Vi vill ha en mer renodlad tröja. Då ökar värdet för de enskilda kunderna som får en ökad exponeringstid och synlighet. Vi mäter tröjreklamen som en tv-exponeringsyta och observationsvärdet blir lägre ju fler loggor som finns på tröjan, säger Jenny Furtenbach, vd för Djurgården Fotboll Försäljning AB.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.