Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

DN-galan säljer sämre

Publicerad: 7 augusti 2013, 12:40

DN-galan har det tufft sponsormässigt.

Diamond Leauge-tävlingen DN-galan, som hålls den 22 augusti, har fått in mindre i sponsorintäkter i år än i fjol. – Samtidigt har vi skurit i kostnaderna och har ett beräknat nollresultat, säger Johan Storåkers, kommunikationschef för DN-galan.


Ämnen i artikeln:

DN-galan

I förra veckan presenterade DN-galan sin huvudsponsor för i år – Com Hem. Och i dag kom galan med beskedet att även XL-Bygg kliver in som sponsor.

Det känns som att det kommer i elfte timmen, har det gått trögt?
– Det har gått lite trögt i år även om vi brukar sälja ganska sent. Men nu känns det som att det har lossnat, säger Johan Storåkers.

Diskussionerna kring en ny organisation och konkurrensen från Malmö Games har hämmat sponsorförsäljningen, enligt Johan Storåkers.

Han vill inte gå ut med några siffror, men meddelar att sponsorintäkterna blir ”lite mindre” i år än i fjol.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

DN-galan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.