Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 8 mars 2013, 10:56
Det är hudvårdsföretagets kontor i Kanada som nyligen lanserade en kampanj där de vill knyta varumärket till "riktig skönhet". Kampanjen tar uppgångspunkt i ett script i Photoshop och manar till eftertanke hos hårdredigerande fotografer.
Ämnen i artikeln:
DoveDove i Kanade gör ett försök att skapa en viral kampanj. Företaget gör det genom att skicka en passning till fotografer som hårdtvättar bilder på Photoshop, det skriver saften The Verge. I kampanjen har Dove utvecklat ett eget script i Photoshop, döpt "Beautify" som är fritt för allmänheten att ladda ner.
De som laddade ner borde blivit överraskade. När de trodde att scriptet skulle försköna bilderna hände istället det motsatta– all retusch togs bort.. Användarna fick sedan förklaringen att scriptet var en Dove-kampanj och möttes av budskapet: "Don't manipulate our perceptions of real beauty."
Syftet med kampanjen är att ändra status quo.
Ämnen i artikeln:
Dove